Akademik Bilişim 2009

Feb 8th, 2009

Selam arkadaşlar,
Yine Akademik Bilişim zamanı. Mustafa Hocam yine çok iyi bir organizasyon oluşturmuş. Bu yıl kısmetse Şanlı Urfa’da Harran Üniversitesi’ndeyiz.
Güvenlik ekibi olarak benim ve iş arkadaşım Sınmaz Ketenci’nin yapacağı sunum “Kampüs Ağlarında Zararlı Kullanıcıların Tespiti” başlıklı. Çerçeve programın son hali ile 11 Şubat 2009 16.30-18.30′de G salonundaki son sunumuz.  Sunum dahilde NAT, DHCP altındaki kullanıcıların tespitinin yanı sıra gerçek IP  kullanılsa bile kullanıcının takibi üzerine bir çoğumuzun bildiği tecrübelerin bir araya getirildiği bir döküman oluşturmak. Yine amacımız bu yönde çalışma yapan arkadaşlara Türkçe güzel bir kaynak bırakmak.

Güvenlik dışında İTÜ adına yine Sınmaz’la beraber hazırladığımız bir sunum daha olacak, “IPV6′da Bir Sonraki Adım” başlıklı.  Sunumumuz 13 Şubat 2009 saat 16.30-18.30’da  C salonunda. Bu sunum güvenlik sunumuna benzemiyor farkındayım. Başta bizde öyle sanıyorduk.
:)
Ama IPv6′da anycast’i araştırınca işler değişti. Root DNS sunucularına yapılan meşhur saldırıya kadar gitti konu. Yaaa güvenlik nelere kadir dimi…
:)
Resmi bir rapora göre sadece 2 tane sunucu o saldırıda çökmüş, onlarda anycast kullanmayanlarmış. Bunun dışında IPV6′ya geçiş aşamasında ki sistemlerin neler yaparak geçişi kolaylaştırabileceği üzerine gereken bilgileri içeren bir sunumumuz var.
Herkesi bekliyoruz sunumlarimiza…
Kalın sağlıcakla..

Gokhan AKIN
İTÜ/BİDB Ağ Grubu Başkanı
ULAK/CSIRT Üyesi
http://web.itu.edu.tr/akingok
http://gokhanakin.net

Tags:
  1. Enis Karaarslan
    Feb 17th, 2009 at 10:38
    Reply | Quote | #1

    Emeğinize sağlık

  2. akin
    Mar 15th, 2009 at 17:36
    Reply | Quote | #2

    Sağol üstat, sende olsaydın keske, gozlerimiz aradı cidden.
    Seneye telaffi ederiz ama dimi :)